close

電影 阿凡達 主題曲
I See You
by Leona Lewis




( I see you )

Walking through a dream   歷經了一場夢
I see you   我感覺到你
My light in darkness breathing hope of new life   黑暗中的光芒呼著重生希望的氣息
Now I live through you and you through me   此刻我因你而你也因我而活
Enchanting   使我充滿喜悅
I pray in my heart that this dream never ends   我誠心祈禱這夢境永不清醒

I see me through your eyes   你眼中映著我的倒影
Living through life flying high   歷經了生命而高飛
Your life shines the way into paradise   你的靈魂閃爍著通往天國的路
So I offer my life as a sacrifice   所以我為你犧牲自己
I live through your love   我在你的愛中活著

You teach me how to see   你教我要如何感覺
All that's beautiful   那一切都太美了
My senses touch your word I never pictured   我感覺到我從未想過的你的世界
Now I give my hope to you   現在 我把希望給你
I surrender   我屈服
I pray in my heart that this world never ends   我誠心祈禱這世界永不毀滅

I see me through your eyes   你眼中映著我的倒影
Living through life flying high   歷經了生命而高飛
Your love shines the way into paradise   你的愛情閃爍著通往天國的路
So I offer my life   所以我犧牲我自己給你
I offer my love, for you   我為你獻上我的愛

When my heart was never open (and my spirit never free)   我的心從未敞開 ( 我的靈魂也從未自由 )
To the world that you have shown me   到你向我展示的新世界
But my eyes could not division   但是我的雙眼卻無法分辨
All the colours of love and of life ever more   所有愛情和生命的色彩
Evermore   更多的

( I see me through your eyes )   (你眼中映著我的倒影)
I see me through your eyes   你眼中映著我的倒影
( Living through life flying high )   (歷經了生命而高飛)
Flying high   展翅高飛
Your love shines the way into paradise   你的愛情閃爍著通往天國的路
So I offer my life as a sacrifice   所以我為你犧牲自己
And live through your love   在你生生不息的愛中生存
And live through your life   在你的生命中生存
I see you   我感覺到你
I see you   我感覺到你




中文是我自己翻的
翻的不好請指教 謝謝~


英文歌詞完全寫出了片中男女主角的心聲
Leona也完全唱出了電影的感覺
我個人覺得比鐵達尼號的 Love Will Go On 好聽~
ㄏㄏ

arrow
arrow
    全站熱搜

    hog143c 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()